Diese Seite soll Ihnen helfen, schnell die Antworten zu finden, die Sie benütigen. Gleichzeitig fungiert sie auch als Forum. Lassen Sie Ihre Gedanken doch als Forenbeitrag hier.
PDFelement für Mac ist ein leistungsstarkes PDF Werkzeug, dass das Arbeiten mit PDF Dateien vereinfacht und es ihnen schnell, günstig und sicher erlaubt toll aussehende PDF Dateien und Formulare zu erstellen. Mit dieser Anwendung können Sie:
PDFs öffnen, sichern, drucken und markieren;
Grafische Elemente in ihrer PDF hinzufügen, entfernen, bewegen, vergrößern, verkleinern und drehen;
Ihre PDFs mit einem Passwort sichern;
Ihre PDF Dokumente in Word, HTML, Text oder Bilddateien konvertieren;
Interaktives PDF Formularfelder erstellen und Daten aus interaktiven PDF Formularfeldern automatisch erkennen;
Seitennummern, Bates Nummerierungen und Seitenelemente einfügen;
Dokumente digital akzeptieren und signieren; li>
Texte in Bildern mit optischer Zeichenerkennung (OCR) erkennen und bearbeiten;
OCR an vom Benutzer definierten Feldern in gescannten Dokumenten durchführen;
Stapelverarbeitung zur Konvertierung, Datenextraktion, Bates Nummerierung und für Wasserzeichen.
Dieser Guide hilft Ihnen dabei, sich mit dem Interface von PDFelement für Mac vertraut zu machen.
Herunterladen und installieren
1Systemanforderungen:
Die mindestens erforderlichen Spezifikationen, um Wondershare PDFelement 6 für Mac laufen zu lassen sind die folgenden:
Betriebssystem: Mac OS X 10.12 (Sierra), 10.11 (El Capitan) and 10.10 (Yosemite).
Die heruntergeladene .dmg-Datei wird nun im Ordner "Dateien" gefunden. Durch Doppelklick auf diese Datei wird die Installation gestartet und es wird automatisch an Ihren Anwendungsordner gesendet. Wenn Sie das Programm verwenden müssen, können Sie einfach auf Ihren Anwendungsordner oder auf Ihr Launchapd auf der Taskleiste zugreifen.
Registrierung und Entfernung des Test-Wasserzeichens
1Einschränkungen der Testversion
Nach dem Sie die Datei heruntergeladen und installiert haben, erhalten Sie die Testversion von PDFelement 6. Die Testversion enthält die folgenden Einschränkungen:
Platziert ein Wasserzeichen auf den von Ihnen gespeicherten Dateien, wenn Sie auf der Datei etwas bearbeitet oder kommentiert haben. (Aus diesem Grund sollten Sie auf „Datei“ > „Speichern unter“ klicken, damit eine neue Kopie erstellt wird und die original PDF unverändert bleibt.)
Konvertiert immer nur die Hälfte der Seiten ihrer PDF Datei, bzw. maximal fünf, sollte ihre Datei 10 oder mehr Seiten haben.
In der Stapelverarbeitung werden maximal bis zu 2 Dateien verarbeitet.
Wenn Sie den Batch-Prozess verwenden, um Wasserzeichen oder Bates-Nummer hinzuzufügen, verarbeitet es zwar alle Dateien, die Sie laden, jedoch wird zusätzlich ein Test-Wasserzeichen in jeder Datei hinzugefügt.
OCR Funktion ist nicht verfügbar.
2Erwerben Sie PDFelement 6 for Mac
Um die Vollversion von Wondershare PDFelement 6 zu erhalten, müssen Sie diese mit einem gültigen Registrierungscode aktivieren. Bitte befolgen Sie die folgenden Schritte, um den Code zu erwerben:
Klicken Sie auf die „Kaufen“ Schaltfläche in der oberen rechten Ecke der Testversion. Alternativ können Sie auch die offizielle Kauf-Webseite besuchen.
Befolgen Sie die Hinweise auf dem Bildschirm, um einen Kauf abzuschließen.
Nach dem Bezahlen wird der Code auf der Webseite angezeigt. Des Weiteren wird ihnen der Code per Email zugesendet (Anmerkung: Manchmal wird die Email im Spam Ordner einsortiert, schauen Sie also auch dort vorbei).
3PDFelement 6 für Mac registrieren
Um sicher zu gehen, dass sie Zugang auf alle Features der registrierten Version haben, nehmen Sie sich die Zeit, die Software nach dem Kauf komplett zu aktivieren. Ohne der Registrierung bleibt das Programm in der Testversion, auch wenn Sie bereits für die Vollversion bezahlt haben!
Starten Sie PDFelement 6 und klicken Sie auf „Registrieren“ in der oberen rechten Ecke.
Ein Fenster zur Registrierung wird erscheinen, hier können Sie ganz einfach die Registrierungs-Email und den Code hineinkopieren.
Video zur Registrierung von PDFelement
4Remove Trial Watermark
Sobald das Programm registriert ist, gibt es keine weiteren Einschränkungen, um PDF Dateien zu speichern oder zu konvertieren. Sollten Sie mit der kostenlosen Testversion Dateien mit Wasserzeichen erstellt haben, können Sie dieses mit der registrierten Version ganz einfach entfernen. Nach dem Sie die Datei mit Wasserzeichen geöffnet haben, wird das Wasserzeichen automatisch entfernt. Sie müssen die Datei also lediglich erneut speichern.
Top Menü
1Datei Menü
Klicken Sie auf „Datei“, um mehr Menüoptionen zu sehen.
Öffnen: Öffnen Sie PDF-Dateien, indem Sie lokale Ordner durchsuchen oder die zuletzt geöffneten Dateien öffnen.
Kurzlich geöffnet: Öffnen Sie eine PDF-Datei, die Sie vor kurzem geöffnet haben.
PDF erstellen: Erstellen Sie PDF aus mehreren Optionen, einschließlich Erstellen aus Datei, aus Fenster-Capture, aus Auswahl-Capture, aus Zwischenablage, kombinieren Dateien in PDF und leere Dokument.
Speichern: Speichern Sie PDF-Dokumente in den Zielordner.
Speichern unter: Speichern Sie das aktuelle PDF-Dokument in eine neue Kopie im Zielordner, den Sie auswählen.
PDF optimieren: Verringern Sie die Dateigröße, um das Übertragen und Speichern im lokalen Ordner zu erleichtern.
Exportieren nach: Konvertieren von PDF-Dateien in verschiedene andere Formatdateien wie Word, Excel, Powerpoint, Image, Epub, Txt, Seiten, Html und rtf.
Dropbox: Öffnen Sie Ihr Dropbox-Konto zum Hochladen und Speichern von PDF-Dateien in Dropbox für die Übertragung.
Email Anhang: Öffnen Sie Ihre Standard-E-Mail-Box und fügen Sie die aktuelle PDF-Datei in eine E-Mail ein.
Wiederherstellung: Ermöglicht es Ihnen, alle Änderungen, die Sie mit den aktuellen PDF-Dateien gemacht haben, rückgängig zu machen.
Schließen: Schließen Sie das aktuelle PDF-Dokument und gehen Sie zurück zur Startseite.
Eigenschaften: Überprüfen Sie die aktuellen PDF-Dokumenteigenschaften, die Sicherheit und die Erstansicht.
Druck: Drucken Sie das aktuelle PDF auf Papierdokumente.
2PDFelement 6 Menü
Über PDFelement 6 : Überprüfen Sie die Versionsnummer von PDFelement 6 für Mac.
Präferenzen: Voreinstellungsoptionen für PDFelement 6 für Mac einstellen, einschließlich Seitenanzeigemodus, OCR-Download und Updates Frequenzeinstellung.
Suchfunktion
Unsicher, welches Werkzeug Sie brauchen, wenn Sie an einer PDF arbeiten? Nicht sicher, welche die richtige Schaltfläche ist? PDFelement 6 besitzt eine aktualisierte Suchfunktion, um ihnen zu helfen. Hier können Sie die herausfinden, wie Sie die Funktion finden können, die Sie brauchen.
In der Hilfeoption des Programmfensters können sie die „Suche“ finden.
Geben Sie eine Funktion oder den Inhalt ein, den Sie suchen. Wenn die Funktion, die Sie benötigen, im oberen Menü ist, wird die resultierende Suche unter dem Suchfeld mit dem gewünschten Ort angezeigt.
Verschiedene Wege eine PDF zu öffnen
Sobald Sie sich mit dem Programm und den grundlegenden Werkzeugen vertraut gemacht haben, können Sie damit beginnen, PDF Dateien zu lesen und an ihnen zu arbeiten. Sie können eine PDF Datei öffnen, eine bestimmte Seite einfach erreichen, die Ansicht des Dokuments ändern und vieles mehr.
Sie können mit PDFelement 6 für Mac PDF Dateien auf verschiedene Arten öffnen.
After opening PDFelement for Mac, please drag and drop your PDF file in the product window. The PDF file will be subsequently opened.
Eine PDF Datei durch Drag-and-Drop in das geöffnete PDFelement 6 Fenster ziehen
Klicken Sie auf PDF Bearbeiten um die PDF Datei zu öffnen, so kommen Sie direkt in den Bearbeitungs-Reiter.
Klicken Sie auf „Datei öffnen“ und suchen Sie nach der PDF Datei auf ihrem Computer oder öffnen Sie es direkt aus der „Zuletzt geöffnet“ Liste.
Eine gesicherte PDF öffnen
Um die Datensicherheit zu gewährleisten, können einige Dateien ein Passwort zu ihrem Schutz besitzen. Sollten Sie solch eine Datei haben, können Sie ganz einfach das richtige Passwort eingeben, um die Datei ansehen zu können.
Manche PDF Dateien besitzen andere Einschränkungen, um das Drucken, Bearbeiten, Kopieren oder anderes zu verhindern. Wenn Sie versuchen, solch eine Datei zu drucken oder zu bearbeiten, werden Sie darauf hingewiesen, dass Sie ohne dem Passwort nicht dazu berechtigt sind. Sie können auf „Bearbeiten aktivieren“ klicken, um das Berechtigungspasswort einzugeben, um die Datei zu bearbeiten.
Seitenansicht
1Document Layout
Sie können einige Layout Optionen für ihr PDF Dokument unter „Ansicht“ sehen.
Einzeln: Sehen Sie sich immer eine einzige Seite in der Arbeitsfläche auf einmal an.
Fortführend: Die Seiten in der Arbeitsfläche in einer fortführenden, vertikalen Spalte sortieren, so dass man hinunter scrollen kann.
Nebeneinander: Seiten nebeneinander arrangieren, so dass immer zwei Seiten gleichzeitig angezeigt werden.
Nebeneinander fortführend:Seiten nebeneinander in zwei fortführenden Spalten arrangieren, so dass man herunter scrollen kann.
2Zoom
Mit dem Zoom Werkzeug können Sie die PDF vergrößern um mehr Details zu sehen. Sie können von einem Minimum von 1% bis zu einem Maximum von 6400% vergrößern.
Klicken Sie auf „Zoom“ > „+“ zum vergrößern oder „Zoom“ > „-“, um zu verkleinern. Die Seite ändert sich entsprechend.
3Seitenlayout
You can also get the page layout options under "View" > "Zoom", allowing you to change the layout of the pages in your PDF document, which include "Actual Size", "Fit Width", "Fit Height" and "Fit Visible". The options under "View">"Zoom" allow you to:
Tatsächliche Größe: Um die Seite auf die tatsächliche Größe zu vergrößern, sollte der Zoomlevel auf 100% gestellt werden.
Breite anpassen: Die Seite an die Breite des Bildschirms anpassen. Teile der Seite werden möglicherweise nicht im Bildschirm sein.
Höhe anpassen: Die Seite an die Höhe des Bildschirms anpassen. Teile der Seite werden möglicherweise nicht im Bildschirm sein.
Seite anpassen: Die Seite so anpassen, dass sie komplett auf die Arbeitsfläche passt.
4Multi-Tab Ansicht
PDFelement for Mac allows you to open as many documents as needed in different application windows. This allows you to keep all of your documents readily available to work with, or review as needed.
Video zum Anzeigen von PDF
Seitennavigation
Sie können durch die Seiten Ihres gerade aktiven Dokuments navigieren, indem Sie die Buttons in der Toolbar verwenden:
Click the "Go" > "Up" button to move up from current place.
Click the "Go" > "Down" button to move down from current place.
Click the "Go" > "Previous Page" button to jump from current page to previous page.
Click the "Go" > "Next Page" button to jump from current page to next page.
Click the "Go" > "First Page" button to jump from current page to first page directly.
Click the "Go" > "last Page" button to jump from current page to last page directly.
Click the "go" > "Go to Page", enter the page number and press the "enter" on the keyboard to jump to the destination page.
You can also use the arrow keys in your keyboard to go up or go down for scrolling pages.
Navigationsfeld
1Navigationsfeld anzeigen und einstellen
Sobald ein PDF-Dokument in der Software geöffnet wurde, können Sie die zusätzlichen Symbolleisten aufrufen, indem Sie in der Symbolleiste auf die Schaltfläche "Ansicht" klicken. Hier können Sie das Thumbnail Panel, das Lesezeichenfeld, das Kommentarfeld und das Suchfeld anzeigen.
2Thumbnail-Panel
Im Thumbnail-Fenster können Sie schnell durch die Seiten in Ihrem Dokument mit dem Mausrad blättern oder indem Sie den Schieberegler in den Bereich ziehen.
Ändern Sie die Größe des Bedienfelds: Wenn Sie auf die rechte Kante des Fensters klicken und halten, können Sie die Größe des Bedienfelds nach Bedarf ändern.
3Lesezeichen
Ein Lesezeichen ist eine Verknüpfung zu einem bestimmten Text innerhalb eines Dokuments. Verwenden Sie die Lesezeichen, um auf verschiedene Seiten im Dokument zu gehen. PDFelement 6 für Mac ermöglicht es Ihnen, durch die Lesezeichen zu navigieren, indem Sie einfach zum Lesezeichen-Feld gehen und auf das Lesezeichen Ihrer Wahl klicken, um zu diesem Ort zu springen. Wenn Sie Lesezeichen erstellen möchten, können Sie auf das Leerzeichen im Kommentarbereich klicken und "Eintrag hinzufügen" wählen, dann können Sie das Lesezeichen umbenennen.
4Kommentar-Panel
Mit dem Kommentar-Panel können Sie alle Kommentare finden, die Sie einer PDF-Datei hinzugefügt haben. Wenn Sie einen Kommentar löschen möchten, klicke Sie einfach auf den Kommentar im Fenster und drücke dann die Löschtaste auf deiner Tastatur.
Erstellung von PDFs in PDFelement 6 für Windows
1Erstellen Sie eine PDF aus einer Datei
Sie können ein PDF aus Bilddateien, Web-Dateien und Textdateien erstellen.
Klicken Sie auf "Datei"> "Erstellen"> "PDF aus Datei". Öffnen Sie die Datei, indem Sie zu einem lokalen Ordner navigieren, dann machen Sie Ihre Änderung, sobald die Datei in PDFelement für Mac geöffnet ist, und klicken Sie dann auf "Speichern", um sie in Ihren bevorzugten Zielordner zu speichern.
Navigieren Sie die Datei, die Sie im Popup-Fenster als PDF erstellen möchten, und klicken Sie auf "Öffnen".
Hinweis: Wenn Sie mehrere zu erstellende Dateien auswählen, wird jede Datei in einer separaten Registerkarte geöffnet, so dass Sie jede als separate PDF-Datei speichern können.
2Erstellen Sie ein PDF aus Capture
PDFelement 6 für Mac unterstützt die Erstellung einer neuen PDF-Datei aus verschiedenen Capture-Optionen.
PDF aus Window Capture: Erstellen Sie PDF aus jedem Fenster, das Sie auf dem Desktop geöffnet haben.
PDF aus Selection Capture: Verwenden Sie Auswahlwerkzeuge, um ein PDF aus einem von Ihnen definierten Bereich zu erstellen.
PDF aus Screen Capture: Erstellen Sie ein PDF aus einem Screenshot.
3Erstellen Sie eine PDF-Datei aus einem leeren Dokument
PDFelement 6 für Mac hat auch die Möglichkeit, ein neues, leeres PDF zu erstellen, das mit beliebigen Inhalten wie Text, Bildern, Formularen, Kommentaren oder anderen Optionen gefüllt werden kann.
Click "File" > "Create" > "Blank Document", it will popup the output place for you to choose. Click "Save" after choosing output place, a blank document is created successfully.
DF-Dateien mit Scannern erstellen (Nur in PDFelement 6 Professional verfügbar)
Seit der Version 6.3.0 von PDfelement 6 Pro für Mac ist es möglich, PDF-Dateien direkt mit Ihrem Scanner oder Ihrem Mobiltelefon zu erstellen.
>Nachdem Sie das Programm geöffnet haben, klicken Sie “Erstellen“>“PDF-Datei mit Scanner“ im obersten Menü.
Wählen Sie Ihren Scanner oder Ihr Gerät aus und stellen Sie die Seiten und anderen Optionen so ein, wie Sie möchten. Klicken Sie dann den „Scan“, um zu beginnen.
Wählen Sie das gescannte Bild aus, um eine PDF zu erstellen oder fahren Sie fort und scannen Sie mehrere Seiten und fügen Sie alle in einer PDF-Datei zusammen.
Nach dem Scan wird Ihre erstellte PDF-Datei direkt im Programm geöffnet, sodass Sie direkt damit arbeiten können oder sie auf Ihrem Computer speichern können.
Texte bearbeiten
Mit PDFelement 6 für Mac können Sie Texte in einem Absatz bearbeiten und ihre Schriftart, Schriftgröße und Farbe ändern.
1Text Bearbeiten
Wählen Sie die Schaltfläche "Bearbeiten" und klicken Sie dann auf den gewünschten Text, und der Cursor erscheint im Textfeld, so dass Sie neuen Text eingeben können, oder ändern können, was Sie bereits haben.
Sie können auf der rechten Seite zwischen dem "Paragraphen Modus" und dem "Zeilen Modus" wählen.
Wählen Sie nach Belieben die Schriftart, Größe, Layout, Farbe etc.
Note: Wenn Sie eine gescannte PDF Datei haben, müssen Sie möglicherweise die OCR ausführen, bevor die Bearbeitung möglich ist. Wenn dies der Fall ist, sehen Sie eine orangefarbene Hervorhebung, die Sie darüber informiert, dass diese Operation auf der Datei ausgeführt werden muss. Bitte beachten Sie das Kapitel "OCR für ein einzeln gescanntes PDF ausführen". Dort gibt es weitere Anweisungen zum Ausführen der OCR vor dem Bearbeiten einer gescannten PDF-Datei.
2Text Hinzufügen
Nachdem Sie auf die Schaltfläche "Bearbeiten" geklickt haben, klicken Sie auf das Werkzeug "Text hinzufügen", um neuen Text in das vorhandene PDF-Dokument einzufügen.
Klicken Sie auf die Seite, auf der Sie den neuen Text platzieren möchten. Ein blaues Eingabefeld erscheint zum Hinzufügen von Text.
Wählen Sie nach Belieben die Schriftart, Größe, Layout Farbe etc. für diesen Text oder Absatz.
Video zum Bearbeiten von Texten
Bilder bearbeiten
Zusammen mit der Bearbeitung von PDF-Text unterstützt PDFelement 6 für Mac die grundlegende Bearbeitung von Bildern für die Verwendung in einem PDF-Dokument.
1Bild hinzufügen
Bilder können in die PDF-Seite hinzugefügt werden, um mehr Farbe in das Dokument zu bringen. Folgende Bildformate werden unterstützt: jpg, jpeg, bmp, png, tiff, tif. Um das Bild der PDF-Seite hinzuzufügen, befolgen Sie einfach die folgenden Schritte.
Klicken Sie auf die Schaltfläche "Bearbeiten" in der Symbolleiste, und klicken Sie dann auf die Schaltfläche "Bild hinzufügen" im Untermenü.
Wählen Sie das Bild von Ihrem Computer direkt aus.
Klicken Sie auf eine der acht kleinen blauen Kästchen an der Kante, um die Größe zu ändern.
Um das Bild nach Bedarf zu verschieben, klicken und ziehen Sie das Bild an die gewünschte Stelle. Die Verwendung der Pfeiltasten auf der Tastatur ermöglicht präzise Bewegungen der Bilder.
2Bild löschen
Um ein bestehendes Bild zu löschen, können Sie in der Symbolleiste auf die Schaltfläche "Bearbeiten" klicken, das Bild auswählen und dann die Taste "Löschen" auf deiner Tastatur drücken.
3Bilder kopieren und einfügen
Wenn Sie ein Bild in einer Datei duplizieren wollen, klicken Sie auf Bearbeiten, anschlließend wählen Sie das Bild, dass Sie kopieren wollen. Wählen Sie "Bearbeiten" > "Kopieren" im oberen Menü, gefolgt von "Bearbeiten" > "Einfügen", sobald Sie die passende Stelle für das kopierte Bild gefunden haben. Natürlich können Sie auch die Tastenkombination "Steuerung + C" benutzen, um auch ein Bild aus einer anderen Datei zu wählen, und Sie dann mit "Steuerung + V" in die PDF Datei in unserem Programm einzufügen.
4 Bilder drehen/ersetzen/extrahieren/freistellen
Hit the "Image" button at the left column to start editing mode, then click the target image.
At the top column, you can rotate the image, replace, extract or crop it.
Drehen: Ändern Sie die Ausrichtung des ausgewählten Bildes.
Ersetzen: Wählen Sie ein neues Bild als Ersatz für das Ziel.
Extrahieren: Nehmen Sie das Zielbild aus dem aktuellen PDF.
Zuschneiden: Passen Sie das Bild an, um nur die wichtigen Aspekte des Dokuments anzuzeigen.
Video zum Hinzufügen von Bildern
Link
Ähnlich wie Hyperlinks im Internet, können Sie mit einem "Link" in PDFelement 6 für Mac auf eine bestimmte PDF-Datei, eine bestimmte Seite in der gleichen Datei oder auf eine Website zu springen. Dies ermöglicht einen einfachen Zugriff auf wichtige Daten und Informationen in dem Dokument und kann zur Zitierung von Quelllen verwendet werden.
1Link hinzufügen
Gehen Sie zur Symbolleiste und wählen Sie das "Kommentar" -Symbol, klicken Sie nun auf die Schaltfläche "Link" darunter.
Klicken Sie auf den Ort in dem Dokument, an dem Sie den Link platzieren möchten.
On the top column, You can choose Go to a page view or Open a web page
Zu Seite: Nach der Auswahl dieser Option klicken Sie auf die Schaltfläche "Bearbeiten", nun erhalten Sie ein Meldungsfenster. Blättern Sie einfach zur richtigen Seite und klicken Sie dann auf die Schaltfläche "Link festlegen" in der zu folgenden Nachricht. Datei öffnen: Nach der Auswahl dieser Option klicken Sie bitte auf die Schaltfläche "Bearbeiten", um eine Datei auf Ihrem Mac zu suchen
2
Um die Link-Eigenschaften zu bearbeiten, können Sie in der Symbolleiste auf die Schaltfläche "Bearbeiten"> "Link" klicken und auf das Verknüpfungsfeld klicken. Auf der rechten Seite erhalten Sie das Eigenschaftsfenster. Nachdem Sie das Link-Feld ausgewählt haben, können Sie diesen mit der Löschtaste löschen.
PDF Wasserzeichen
Das Hinzufügen von Wasserzeichen zu PDF-Seiten ist eine großartige Möglichkeit, um zum Beispiel zu zeigen, dass das Dokument zu ihrem Unternehmen gehört. Ein solches Wasserzeichen kann mit PDFelement 6 für Mac ganz einfach hinzugefügt / aktualisiert / entfernt werden.
1>Wasserzeichen zu einer einzigen PDF hinzufügen
Auf der rechten Seite wählen Sie "Text", "Bild" oder "PDF" im Feld "Quelle", um Wasserzeichen hinzuzufügen.
Click "Create" at the right side panel and choose "Text", "Image" or "PDF" to add watermark.
Text: Enter the text in the box below as the watermark. Adjust the font type, size, color, position, etc, for it.
Image: Click the "..." button to select an image on your Mac as the watermark and you can change its appearance and position.
PDF: Click the "..." button to select a PDF file, enter the page number to select a specific page as watermark and you can change your appearance and position per your requirement.
You can click "Apply" button at the left side panel after you finish editing the watermark to apply the watermark to your file.
2Wasserzeichen auf PDF-Seiten löschen
Go to the "Tool" > "Add or Edit Watermark" > "Edit Watermark". You can find "delete" button at the right column after putting your cursor on the watermark file. Click and delete it.
Klicken Sie auf "Ja" im Popup-Fenster, dann klicken Sie auf der rechten Seite, auf die Schaltfläche "Abbrechen", um das Wasserzeichen zu entfernen.
3Wasserzeichen in der Stapelverarbeitung (Nur verfügbar in PDFelement 6 Professional für Mac)
Batch to add watermark:
Nach dem Öffnen des Programms klicken Sie im Begrüßungsfenster auf das Feld "Batch-Prozess".
Klicken Sie auf die Schaltfläche "Wasserzeichen hinzufügen", dann laden Sie entweder per Drag & Drop mehrere PDF-Dateien in das Programm oder wählen Sie die Dateien einfach aus dem Sucher.
Choose one watermark on the right side. Or click the "+" button to create watermark template as your requirement.
Dann wählen Sie den Ausgabeordner, um die Ausgabedateien zu speichern.
Batch to delete watermark:
After opening one file in the program, click the "Tool" > "Batch Process".
Click the "Batch Remove" button, then load multiple PDF files in the program through drag and drop, or choosing the files from the finder.
Choose "Watermark" at the right side..
Then select the output folder to save the output files. All watermarks will be removed.
Video of How to Add and Remove PDF Watermark
PDF Hintergrund
Die Hintergrundfunktion in PDFelement 6 für Mac ermöglicht es Ihnen, eine Farbe für den Hintergrund festzulegen oder ein Bild zu importieren, um Ihre PDF-Seiten attraktiver für Ihr Publikum zu machen.
1Hinzufügen von Hintergründen zu PDF-Seiten
Gehen Sie in der Symbolleiste auf die Schaltfläche "Bearbeiten"> "Hintergrund"> "Hinzufügen".
Klicken Sie in der rechten Spalte auf "Erstellen". Wählen Sie in der Option "Quelle" die Option "Von Farbe", "Bild" oder "PDF".
Farbe: Wählen Sie die aus den aufgeführten Farben nach Belieben .
Bild: Klicken Sie auf die Schaltfläche "Wählen ...", um ein Bild auf Ihrem Mac auszuwählen, um als Hintergrund hinzuzufügen.
PDF: Klicken Sie auf die Schaltfläche "Wählen ...", um ein PDF auf Ihrem Mac auszuwählen, legen Sie die jeweilige Seite als Hintergrund fest.
Click "Apply" after you finish editing to save the modification.
2Hintergrund entfernen
To remove the background, click the "Add or Edit Background" > "Edit Background ". On the right column, please put your cursor on the applied watermark, you can deleted it. Click "Apply" to save your modification.
3 Batch to add and Remove Background
To batch to add the background, you can click the "Tool" > "Batch Process" > "Add Background", load all files you need to add the same background, choose one background or click "+" button at the right side to create a new one, click "Apply" button and choose output folder to proceed to add background.
In order to batch to delete the background, you need to click the "Tool" > "Batch Process" > "Batch Remove", load all files you need to remove background, and click "Apply" button, choose output folder to proceed to remove background.
Video of How to Add Background to a PDF
PDF Header & Footer
The headers and footers tool allows you to add specific illustrations as date, origin and page number to your PDF pages and makes the pages formal and professional. Wondershare PDFelement for Mac supports adding the headers and footers to your PDF files easily with just a few simple clicks.
1Add Headers & Footers
Please go to "Tool" > "Add or Edit Header & Footer" > "Add Header & Footer" button in the toolbar.
Click "Create" button, you can change "Layout", "Format", or "Content". Also, you can preview it there.
After setting what you need, click the "Save" button.
Click "Apply" to apply the Header & Footer to your file.
2Delete Header & Footer
Go to the "Tool" > "Add or Edit Header & Footer" > "Edit Header & Footer" button in the toolbar.
Putting your cursor to the Header & Footer you set at the right column, click "delete" button below the Header & Footer file to remove it.
Click "Apply" to remove the Header & Footer from your file.
3 Batch to add and Remove Header & Footer
To batch to add the Header & Footer, you can click the "Tool" > "Batch Process" > "Add Header & Footer", load all files you need to add the same Header & Footer, choose one background or click "+" button at the right side to create a new one, click "Apply" button and choose output folder to proceed to add Header & Footer.
In order to batch to delete the Header & Footer, you need to click the "Tool" > "Batch Process" > "Batch Remove", load all files you need to remove Header & Footer, and click "Apply" button, choose output folder to proceed to remove Header & Footer.
PDF Bates Numbering
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
Bates numbering is a useful PDF tool for lawyers as it can help label and account for the PDF page by creating a unique number for it. The Bates Numbering function from Wondershare PDFelement for Mac allows you to add Bates Numbers to the pages easily and quickly.
1Add Bates Numbering
Please go to "Tool" > "Bates Numbering" or "Tool" > "Batch Process" > "Bates Numbering".
Click "Add..." to add the file you need to add bates Numbering, click "+" button.
In the popup windows, please choose the "Insert Bates Number" button. Click "Add" after editing.
2Remove Bates Numbering
After opening a PDF file with bates numbering in the program, please click the "Tool" > "Batch Process" > "Batch Remove" button. Click "Add..." and select "Bates Numbering", then, click "Apply" and choose output folder. After removing the bates numbering, it will create new files for you.
Video of How to Batch Add Bates Numbering to PDFs
What is OCR
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
OCR stands for Optical Character Recognition, which enables images or printed text to be translated into machine-readable text. OCR is must commonly used when scanning paper documents to create electronic copies, but can also be performed on existing electronic documents (eg. PDF). In order to edit the scanned PDF files or image-based PDF files directly or convert them to the editable other format files (like word, excel and ppt .etc) you need to perform OCR first before editing or converting it.
Note: OCR function is embedded in the product PDFelement Pro for Mac, it does not need to purchase separately.
Download/Install OCR
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
OCR needs to be installed separately. After registering the product PDFelement Pro for Mac to the full version, please click the "Tool" > "OCR Text Recognition " button to open the OCR downloading window and perform OCR. Or you can click "Preferences" > "Plugin" > "Install" to download the OCR.
Perform OCR for A Single Scanned PDF
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
If you experience a failure to edit the PDF text after clicking the "Add or Edit Text" button, or if the converted word file is non-editable, it would mean that the file requires the use of the OCR function. If the file does require the OCR process to make it editable, you will see a highlight notice in PDFelement Pro for Mac, to remind you to run it through the OCR.
Click “Perform OCR” in the highlight bar or "Tool" > "OCR Text Recognition" button. You can do some settings in order to make the output file have better quality or according to your file requirement.
Click the button at the left bottom of popup windows and you can find "Page Range" and "OCR setting" options.
By choosing "Page Range", you can choose which pages you want to perform OCR.
By choosing "OCR Setting", you can choose document language, change dpi and choose which type you need.
After setting, you can click "Perform OCR" in the windows. You can edit the texts after the process is finished.
Video of Performing OCR
Batch OCR for Multiple Scanned PDFs
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
The latest version program supports batch OCR for multiple scanned PDFs, please do the following:
Click the "Tool" > "Batch Process", then click the "OCR Text Recognition" button.
Load multiple scanned PDF files or image-based PDF files into this window.
Find "Document Language" to select the correct language of the PDF content in the OCR language list. You can also choose the "DPI" for your files.
Select "Editable Text" or "Searchable Text Image" option for your PDF files. "Searchable Text Image" will enable the PDF file to be searchable so that you can search/copy/paste the text to other documents. "Editable Text" will enable the PDF file to be editable.
Click the "Apply" button, then select the output folder where you want to save the newly created PDF files.
After performing OCR, you will find the new outputted PDFs saved.
Video of How to Batch OCR PDFs
Organize Pages
There are cases that you need to rearrange the PDF pages, like deleting, inserting and extracting pages. PDFelement for Mac gives you the ability to do all these options concerning PDF pages.
1Rotate PDF Pages
Open one file and Click the “Organize Pages” on the right side column, you will find "Rotate Pages" on left side column.
Click a single page or hold the Command key and click multiple pages to be selected at the same time or click "Page Range" and input which pages you need to rotate. Click "Rotate Pages" button to rotate it.
2Delete PDF Pages
Open one file and Click the “Organize Pages” on the right column, you will find "Delete Pages" on the left side column.
Click a single page or hold the Command key and click multiple pages to be selected at the same time or click "Page Range" and input which pages you need to rotate.
Click the "Delete" button on the left side column to remove.
3Insert PDF Pages
The program supports to insert pages from another PDF file or insert the blank pages in your PDF file.
Open one file and Click the “Organize Pages” on the right column, you will find "Insert Blank Page" or "Insert from File "on the left side column.
Browse to select another PDF file that you want to insert. Once you insert, you will insert all pages of your file. If you only needs one page, you can click "Page Range" and input which pages you need to delete to delete them.
5Extract PDF Pages
Open one file and Click the “Organize Pages” on the right column, you will find "Extract Pages" on the left side column.
Click a single page or hold the Command key and click multiple pages to be selected at the same time.
Click "Extract Pages" button to extract and select an output folder to save the new file.
Video of Extracting Pages
Change Page Order
Open one file and Click the “Organize Pages” on the right column, then click the page thumbnail that you want to move and drag it to the correct place in the document.
Alternatively, you can hold the Command key and select multiple page thumbnails to allow for the movement of multiple pages at the same time, into the correct location in the document.
Combine Multiple Files into One PDF
After opening the program and open one file, please click the "Tool" > "Batch Process" > "Combine PDF".
Load all of the files that you need to combine into the program.
Click "Apply", the output folder will be opened automatically. Choose Output folder and click "Open" and your files will be combined.
Video of Combining PDF Files into One PDF
Text Markups
Highlight: To mark important passages of text with a fluorescent marker as a means of memory retention or for later reference.
Strikethrough: By using the "Strikethrough" option, you indicate that the text is to be ignored or deleted.
Underline: To indicate that there is emphasis on the information through an underline.
1Highlight PDF Text
After opening your PDF file in the program, please click the "Markup" > "Highlight" button.
Select the text you need and it will be highlighted immediately.
The highlight properties panel will be at the left side panel. You can choose the color as you need.
2Edit Highlight Properties
Put your cursor on the right margin of one of the color, you will find one rectangle button. Click it. The properties windows will pop up for you to choose any color you need.
3Add Strikethrough/Underline to PDF Text
After opening the PDF file in the program, please click the "Markup" on the left side column to get more tools.
Then please click the "Strikethrough" or "Underline" button, select the text you need underlined or to have a strikethrough and the operation will be applied immediately.
Video of How to Highlight Text in a PDF
Comments
A comment is a written note intended as an opinion, an example, an illustration, or a statement of fact or opinion, especially a remark that expresses a personal reaction or attitude. You can also edit, delete and move the comments with ease.
1Add Text Comment/Sticky Notes/Text Box/Callout
After opening a PDF file in the program, please click the "Markup" button on the left side column, you will get more options on the toolbar. Click on the desired tool and then choose the location in the PDF file that you need to add this comment.
Text Comment: You can leave a Text Comment to indicate content modification or suggestion.
Sticky Note: To leave your comments or instructions on the PDF pages, you can use the "Add Sticky Note" function which can help direct the readers to a specific text area.
Text Box: The "Text box" option allows you to add an always visible box of text, allowing you to bring attention to important text in the PDF.
Text Callout: It is often used to add a specific note in a PDF page, or indicate an important aspect of the document.
2Properties for Comments
After adding one comment in the PDF, you can change its properties. Click "Markup" > "Text Comment/Sticky Notes/Text Box/Callout", double click or Right-click the comment and click the first icon appearing on the top of the comment to adjust it color.
3Delete Comments
After opening a PDF file with the comments in it, please double click comment to select it. You can then press the Delete key to delete the comment.
Stamps
Stamp annotations help indicate the status of PDF pages. There are some built-in stamps available in PDFelement for Mac, and you can create your own signature or images as the stamps.
1Built-in Stamp
Clicking the "Markup" button will enable more tools for use. Click the "Stamps" option, you can click a built-in stamp to add in the PDF page where you need.
Click and select your built-in stamp. Place the mouse cursor on one of the eight blue boxes on the edge of the stamp to allow for resizing through dragging in the direction needed. It’s also possible to drag the stamp by clicking and holding on it, or by using the arrow keys for precise movements.
2Signature
You can create your signature as the stamp to add in your PDF file. After clicking the "Markup" > "Signature" button to create the signature you need.
Video of How to Sign PDF
Shapes
The shape tools in PDFelement for Mac help you create specific shapes, like an arrow, line, rectangle, or oval on the PDF page to illustrate your annotations. Here are the steps for using shape tools.
1Add Drawing Shapes to PDF
Click the "Markup" > "Shapes" > "Shape/Line Tool" button, select the shape that you need on the panel.
Click the PDF page where you wish to add the shape and drag to draw an arrow or line.
Rectangle : A proofreading symbol used to indicate where something is to be inserted in the document.
Oval : To draw an oval or a circle.
Line : To mark with a line.
Arrow : An option to give a direction that a specific annotation is meant to be attached to.
Polygon : To draw a closed plane figure bounded by three or more lines segments.
Connected Lines : To draw an open plan figure with three or more line segments.
Note: After adding the shape you want, double click the shape to change the properties.
3Use Pencil And Eraser Tools
The Pencil and Eraser tools allow you to draw free-form shapes or lines in the document, and revise them as needed.
Go to the "Markup" menu in the toolbar, select the "Pencil" tool.
Click and drag the pointer on the PDF to create the image that you need.
If modifications need to be made to the drawing after finalizing it, click on the "Eraser"tool to erase the section that needs adjustment.
Fill in Forms
There are two kinds of form files. Once is a PDF file with fillable fields, which enables you to fill the form directly by clicking the form fields without using other features. This is called an Interactive PDF Form. The other kind of form is a plain PDF file with lines and texts, which should be filled with the typewriter feature or create a fillable form in PDFelement. This is called a Non-interactive PDF form.
1Fill Interactive Forms
To fill in an interactive PDF form, open the form within PDFelement for Mac.
Click on the fillable fields or boxes to input text.
Click "File>Save" or press Command+S keys to save the electronic form into a local folder.
2Fill Non-interactive Forms
If a PDF form contains non-interactive form fields, you can fill in the form by clicking "Form" > "Text Field" button to add text.
Video of How to Fill out a PDF Form
Create Interactive Forms Manually (Only available in PDFelement Pro for Mac version)
PDFelement for Mac provides a complete form toolkit with various form field options which are used to create specific field type. In order to create, please click the "Form" button first, and then click the following buttons below it to create.
Text Field : Text filed is used for inputting information allowing for both alpha and numeric values to be included.
Check Box : Check boxes allow for multiple selections to be chosen from a list of options given.
Radio Button : Radio Buttons are also used for make selection, except for that only one selection is allowed to be checked. Once one of the radio buttons is selected, the remaining buttons will turn to grey and be non-selectable.
Dropdown : A Dropdown is used to supply a list that can be accessed by clicking on the downward facing arrow. Once the list has been expanded, a single item can be chosen from the list to fill in the specific field.
List Box : List Boxes appear with a scroll bar and the list is able to be scrolled for selection by using the mouse. List Boxes appear with a scroll bar that allow to find a selection by scrolling through a pre-defined list with the mouse. If more than one option from the list is needed, just press the Command key while selecting.
Button : Buttons are used for triggering an action, such as submitting the form or resetting the form.
1Add Text Field
Click the "Form" menu on the left toolbar.
Select the "Text Field" icon to and then choose the location in the document that you need to add a text field element. The text field will be labeled as "Text Field" by default.
Double-clicking on the text field or click the "Show Field Properties" button on the top side panel to active the properties window which allows for modification.
In the "General" option, you are able to alter the name of the field.
The "Options" option allows you to set the alignment mode for the text, and also add in a "Default Value" for the text box if you need.
Create a field for Password entry or file selection.
Selecting "Multi-line" or "Scroll long text" options will allow for multiple lines to be entered and also allow for a scroll option to be added to the text field allowing for extra visibility.
You can also set a limitation of the number of characters allowed in the text field by clicking "Limit of characters".
Check the "Comb of characters" to build a comb filed which is meant for typing characters in independent boxes. You can define the character numbers. Please note that this option is incompatible with other options.
If you need to alter the boxes appearance that can be completed through the "Appearance" Option.
To format the text field, select a format category from the "Format".
If the data in the text field is for calculation, check the calculate option and define the existing fields in which the data will be calculated by clicking the "Pick" button. For example, the following is the property for textfield 3 on the PDF, and after settings this, it will calculate textfield3=textfield2+textfield1.2.1. This mean that when you input data in textfield2 and textfield1.2.1, textfield3 will get the sum result automatically.
Choose the actions and triggering mode for the text field in the "Actions" tab.
3Add Check Box
Under the "Form" tab, click the "Check Box" icon, and drag the mouse to the place that you require the check box.
Double-click on the check box, and define its name, appearance as needed.
In the "Options", you can pick the check box style and modify the export value.
Choose the triggering actions for the check box in the "Action" .
4Add Radio Button
To add a radio button, select the radio button icon under the "Form" , click on the PDF page.
Double-click the radio button, and set the name and appearance for it in the "General" and "Appearance" .
Select the button style under the "Options" .
If you want all radio buttons checked when one button is selected, check the option of "Button with the same name and choice are selected in unison".
Modify the actions for the radio button in the "Actions" tab.
5Add Dropdown
Under the "Form" tab, click the "Dropdown" icon.
On the PDF page move your mouse curser to where you need to input the field.
Double-click the field, type the name in the "General" and modify the appearance in the "Appearance" Option.
In the "Options" tab, add an item and enter an export value in the Export Value text box. Repeat this step until you have all of the items that you need listed.
Check the "Sort items" option if you want all the items stored by alphabetical order. To manually reorder the items, choose the item and click the "Up/Down" buttons. If you want to remove an item, select it and click the "Remove" button.
If you are looking to have the information submitted by the user, check the "Allow user to enter custom text" option.
6Add List Box
Find the list box icon from the "Form", click on the page to insert the list box.
In the "Option" window, name the new item that you are including and then include an export value into the "Export Value" field.
You can arrange the items by alphabetic order by clicking "Sort items".
If you want the respondent to select multiple items, check the "Multiple selection" option. If multiple items are able to be chosen, select the "Multiple selection" option.
Create actions for the list box field in the "Action" window.
7Add Button
Click the "Button" icon under the "Form" tab.
Move your curser to the location in the PDF page and add the button by clicking on the chosen location.
Double-click the button field, name it and modify the appearance.
In the "Options" part, you can define the button layout. Choose your preferred icon from local folder and give it a label in the Labe text box, and then select the button layout as well as the behavior.
Customize the actions for the button field in the "Actions" window.
Video of How to Create Fillable PDF Forms
Create Interactive Forms Automatically (Only available in PDFelement Pro for Mac version)
PDFelement Pro supports to create interactive forms automatically with one click, which can dramatically improve your efficiency. If you have a non-interactive PDF form containing blank lines and tables, the document is not a fillable form and will not be useable.
After opening it in our program, you can click the "Form" button, then click the "Form Field Recognition" button to recognize the blanks and tables automatically, then you will get the fillable fields created. All the corresponding type of form fields will be automatically named with the text near the form fields.
Click the "Preview" button in the toolbar, then place the cursor in the field that you wish to fill in, and enter the information requested.
Video of How to Recognize PDF Form Fields
Form Alignment (Only available in PDFelement Pro for Mac version)
PDFelement for Mac supports selecting multiple form fields, so you can align and distribute the form fields easily.
After opening the PDF file with the interactive forms, please click the "Align" button.
Hold the Command key to click multiple fields to select them at the same time.
Click the "Align" or "Distribute" options to align.
Supported Output Formats
PDFelement Pro for Mac supports converting PDF files to many other formats such as:
PDF to Word: Convert PDF to Microsoft Word (.doc & .docx)
PDF to Excel: Convert PDF to Microsoft Excel (.xls & .xlsx)
PDF to PPT: Convert PDF to Microsoft PowerPoint (.pptx)
PDF to Images: Convert PDF to Word Processing (.jpg, .JEPG, .BMP, .TIFF, .GIF) format
PDF to Epub: Convert PDF to Electrical Publication format (.epub)
PDF to Text: Convert PDF to Text (.txt) format
PDF to HTML: Convert PDF to Hyper Text Markup Language format
PDF to RTF: Convert PDF to Rich Text format (.rtf)
Convert
1Convert A Single PDF
After opening the PDF file in the program, click the "File" > "Export To" button in the toolbar.
Choose "Word" or another output format as needed.
Choose the output folder where you want to save the file, and start the process.
2Convert A Batch of PDFs
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
After opening the program and open one file, click the "Tool" > "Batch Process" > "PDF Converter".
Select the PDF files to add to the program.
Choose the "Format" on the right side panel. If your file is OCR file, you can select OCR setting and choose language.
Click the "Apply" button to start to the process.
Video of Converting PDF to Image
Convert Scanned PDFs to Editable Files (Only available in PDFelement Pro for Mac version)
There are two methods to convert the scanned PDF files or the image-based PDF files to the editable files.
Method 1: is to perform OCR first, please refer to the chapter of "Perform OCR for A Single Scanned PDF" for more instructions about how to perform the OCR function. After performing OCR, please click the "File" > "Export" button to convert the newly created PDF file to an editable file in the format required.
Method 2: please do the following steps:
After opening the scanned PDF files in the program window, please click the "Tool" > "Batch Process" > "OCR Text Recognition" button, then choose the output format as needed.
Choose your document language and type.
Click the "Apply" button, and then choose an output folder to start the conversion.
Convert to PDF/A(Only available in PDFelement Pro version)
PDF/A is an ISO-standardized version of the Portable Document Format (PDF) specialized for use in the archiving and long-term preservation of electronic documents. PDF/A differs from PDF by prohibiting features ill-suited to long-term archiving, such as font linking (as opposed to font embedding) and encryption. The ISO requirements for PDF/A file viewers include color management guidelines, support for embedded fonts, and a user interface for reading embedded annotations.
After editing or working with your PDF file in the program, or created a PDF file in the program, please click the "File" menu on the top.
Choose "Save As Other">"Archivable PDF(PDF/A) to save it directly.
Password and Permissions
PDF security includes features like encryption and permissions that ensure data integrity. For security reasons, it may be required to limit who is able to open, edit, or a print a PDF document. Wondershare PDFelement for Mac supports setting open password or permission password to your PDF files.
1Encrypt with Password
You can encrypt your PDF file with Open Password or the Permission Password. If you set the open password to your document, users will be asked to input the password before opening the document. Without the correct password, the document cannot be reviewed. You can restrict certain users to view your PDF by setting an Open Password. If you set the permission password to your document, users will be asked to input the password before editing or changing this PDF document.
Open Password
After opening the PDF file in the program, please click the "File" > "Protect" > "Encrypt with Password" button.
In the pop up Security Settings window, you can choose to set the security.
Note: As there is no way to recover or open the document if the password is lost/forgotten, be sure to use one that you will remember.
Permission Password
Printing Allowed: Set permission for printing the document, and at what resolution quality.
Changes Allowed: Customize permissions for the modifications that can be made to the current PDF document.
Steps to create permission password are as below:
Enter the permission password. You can customize the encryption level by adding complex password groups. The higher the encryption level, the more difficult it is to crack the password.
Click the "OK" button to set the password and finally don't forget to save the document.
2Remove Security
Open the "file" > "Protect" menu. Then click the "Remove Security" button.
There will be a pop-up window asking you to enter the permission password. Without that password, you will not be able to remove the security, thus be sure to remember the password used on that document.
Click to save the document.
3Check PDF Permissions
You can click "File" > "Protect">"Security Properties" button to check the permission details.
4Batch Encrypt
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
You can add the same password to a batch of PDF files by clicking the "Tool" > "Batch Process", then select the "Batch Encrypt" button. Load multiple PDF files in the program, set the open password or the permission password as you need, click "Apply" button, Choose Output file to save your files.
Video of How to Encrypt PDFs
Digital Signatures
A digital signature acts as a traditional handwritten signature that can be used to authenticate the identity of a user as well as the document content. It stores information about the signer along with the date, time, and state of the document when it was signed.
You can use our PDFelement Pro for Mac to create a digital signature field by clicking the "Form">"Digital Signatures" button, then send the PDF file to others to add digital signatures.
Or you can also use our program to add the digital signatures directly. After adding digital signature field, please click the "Preview" button, then click the "Sign Here" symbol.
In the pop up window, choose a digital ID as you want to sign. If you do not have any ID yet, please click the "Create" button to create one.
In the popup windows, enter the Identity information to be used for creating the self - signed Digital ID.
Click "OK" Button.
It will go back to the first "Sign Document" window and you can preview your digital signature. You can also click the "Create" button under the Appearance to change the style of your Digital signature.
Click the "Sign" button and save your file, the digital signature will be applied in it directly.
Video of Combining PDF Files
Optimize PDF
(Only available in PDFelement Pro for Mac version)
The optimize function can help reduce the file size of a document to facilitate transferring and saving in a local folder. With PDFelement for Mac, you can use the optimize function to compress the file size and remove unwanted objects for your PDF files. Here are the steps for optimizing your PDF file.
Move to the top header bar and click the "File" menu.
Click the "Save as Other" > "Optimize PDF" button from the drop down menu.
Choose an ideal compression quality to preview and then save the optimized file in a local folder as you want.
Video of How to Compress a PDF
Print Options
Click the "File">"Print" button on the toolbar or hit "Command + P" on the keyboards to active the print command window.
In the pop-up Print window you will be able to choose the printer, set the copies you need to print, and customize the pages. You will be shown a preview of how the printed document will appear.
In "Show details", you can choose the paper size, orientation, Boarder etc.
After the settings, click "Print" and then you will get the paper copy.
Video of Printing PDF
Print Properties
To access more settings for printing PDF, click the "Show Details" button on the Print window.
Printer: Choose the printer that is connected to your Mac.
Copies: Enter the copy number for output papers.
Pages: Choose All or customize the page range.
Page Size: Select the appropriate page size for the current PDF files, like A4, A5 or US Letter, etc.
Orientation: Choose to print in Portrait or Landscape, and select the Scale percentage as needed.
Pages to Print Choose the pages you need to print.
Page order Choose the page order to print according to your need.
Email Attachment
Please click to the "File" > "Share" > "Mail" button. Then log in your email account.
After that, the current file will be attached to an email draft.
You can then send your PDF file via email within the application.
Messages
Go to "File" > "Share" > "Messages" on the top menu, you can share your file to others via messages.
AirDrop
Go to "File" > "Share" > "AirDrop" on the top menu, you can share your file to someone using a Mac, ask them to go to AirDrop in the Finder.
Notes
Go to "File" > "Share" > "Notes" on the top menu, you can save your file in your Notes.
Add People
Go to "File" > "Share" > "Add People" on the top menu, you can choose the people who can make changes.